CLUBNIGHT IN VIGO

ZATERDAG 7 SEPTEMBER

Vandaag ga ik op jacht voor enkele bootspullen. Ik moet bij een Ikea zijn voor enkele praktische zaken en bij de Decathlon voor het zogenaamde droogvoer. Ik vertrek met de step, want het is best een afstand, maar kom er al snel achter dat dit tot een onmogelijke missie leidt gelet op de enorme hoogteverschillen. Hoe groot de desillusie als ik onverrichterzake terugkeer bij de boot, nadat ik de step kilometers achter me aan heb gesleept.

We lunchen in het zogenaamde oesterstraatje, een soort toeristenfuik, waar het eten overigens lekker is en belanden aansluitend weer op de Kolibri voor een kleine borrel. Inmiddels is deze boot, evenals de Audrey en Beautje ook gearriveerd in de haven van Vigo. En warempel, er was 'ineens' plek. 

En ondanks ons oorspronkelijke plan om voor anker te gaan in Moana besluiten we nog een nachtje te blijven en samen met de andere boten het nachtleven van Vigo in te duiken. We bezoeken 2 gezellige terrasjes en belanden uiteindelijk in een van de vele clubs van Vigo (de Pagoda), die ik zou willen omschrijven als 'bijzonder'. Of misschien word ik ook gewoon oud ;-). Samen met Audrey en Andre feesten we door tot de zeer late uurtjes, waarbij de gender van de diverse andere clubgangers niet altijd even duidelijk is. En als we uiteindelijk om 5.30 weer bij de boten aankomen, doen we nog een klein afzakkertje op de Audrey (ja zo heet ook de boot). De zon komt al bijna op als we uiteindelijk ons bedje raken. Man oh man, wat hebben we lol gehad. Wat een leuke lui allemaal en wat een heerlijke avond. Dat we hersteltijd nodig gaan hebben is een gegeven, maar het was het meer dan waard. 













Reacties

Populaire posts van deze blog

De boot

Route deel 1: Rotterdam - Grenada

Fluitend op vakantie? Even een update.....