WHAT TO DO IN THE HARBOUR?

WOENSDAG 18 SEPTEMBER

Een aantal bezigheden in havens zijn terugkerend. Het opladen van de boot en alle losse devices (denk onder andere aan steps, laptops en e-readers), het vullen van de watertanks, maar ook het draaien van wassen en het bezoeken van een chandlery om de laatste materialen te hamsteren voor onze kluslijst. In deze haven is dat niet anders. Na alle klussen in en op de boot vertrekken we op onze steps naar een chandlery waar we overigens goed slagen.

Aansluitend trakteert Ton me op een verlate lunch op een van de lokale terrassen (verrukkelijke garnalen piri piri gegeten; ik heb inmiddels al een recept opgezocht). De lunch was overigens een combinatie van ontbijt, lunch en avondeten, want de eerste twee hadden we overgeslagen. 

We besteden de rest van de dag aan rommelen op de boot. En vanwege de enorme hoeveelheid vliegen die zich sinds de asregen rondom en in de boot bevinden, maak ik een vliegenvanger (ontwerp van internet geplukt). Maar ik vermoed dat het geen vanger is voor Portugese vliegen.......ik heb niet 1 vlieg ermee gevangen. Een uitermate teleurstellend resultaat.  

NB: mocht je nou niet weten wat je met al die kurken aan moet.......hierbij een voorbeeld: een lampenkap. 

NB 2: een van de andere Nederlandse boten had nog het zusje van onze boot gezien en stuurde ons de foto van de Two Drifters (foto door de Muts gemaakt......zo heet de boot echt, ik heb het niet verzonnen) 














Reacties

Populaire posts van deze blog

De boot

Route deel 1: Rotterdam - Grenada

Fluitend op vakantie? Even een update.....