A CORUNA - VOORBEREIDINGEN OM TE ANKEREN

ZATERDAG 24 AUGUSTUS 

Vandaag neem ik even een halve dag me-time. Dat betekent in dit geval dat ik alleen de stad in trek met een bootschappenlijstje (zoals ik het lijstje noem met specifiek benodigdheden voor de boot). Helaas vind ik de benodigde spullen niet. Maar ik kom wel aan mijn benodigde stappen, want wat is A Coruna groot!

Ondertussen wordt er op de Drifter geklust en alvast een begin gemaakt met het pompje voor de Chinese wasmachine. Deze heeft namelijk alleen een klep en geen pomp, waardoor het water niet wordt weggestuwd door de huiddoorvoeren. Ergo, hij dumpt het water gewoon in de douche en daar moeten we het 4 keer per wasbeurt handmatig wegpompen. En als je dat vergeet dan stroomt het de boot in. Niet heel handig. Dus een pompje met een terugslagklep is gewenst.

Bij terugkomst uit de stad, draai ik de nodige wassen en maak me op voor het bevoorraden van de boot. We besluiten de komende dagen volledig op anker te gaan. Op de eerste plaats bevalt ons dat erg goed en op de tweede plaats bespaart dat ook enorm veel kosten. Ik gooi de bolderkar weer vol eten en drinken en rol de boel terug naar de boot. Wij kunnen er voorlopig tegen. 



Reacties

  1. Complimenten voor deze prestatie.En wat een mooie trip over de Golf van B. Erg leuk om te lezen! N.Joy.

    Gr. Ferry

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

De boot

Route deel 1: Rotterdam - Grenada

Fluitend op vakantie? Even een update.....