Koelkastperikelen

Al een tijdje vroeg ik me af waar het zwartgrijze gruis in de koelkast toch vandaan kwam. Inmiddels had ik al al het voedsel in plastic bakjes of zakjes verpakt, de koelkast meermaals helemaal schoongemaakt, maar het euvel bleef. Vandaag heb ik in een soort 'last resort' het hele deksel gedemonteerd. Koelkast helemaal leeg gehaald, gasveren eraf, deksel eruit, helemaal tot aan de isolatielaag........en toen werd het probleem duidelijk: De isolatielaag was helemaal verpulverd. Er was geen redden meer aan. schoonmaken en terugplaatsen had geen zin, want dan zou het isolatiedeksel los liggen. 

Wel hadden we nog een deel van een zwemwokkel aan boord. In schijven gesneden is dat prima isolatiemateriaal en bovendien zie je daar niks van. Dus nu is het wachten op de blauwe foam-bolletjes in de koelkast als de wokkel gaat desintegreren. Maar mijn vermoeden is dat dit nog wel eens heel erg lang kan duren.

TIP VAN DE DAG: neem zo'n wokkel mee op reis. Hij heeft bij ons al meerdere toepassingen gekregen: als stootkussen voor de duikflessen, als stootkussen voor het wasrek (omdat mijn hoofd toch wel erg vaak de punt van dit rek vond) en nu dus ook als isolatie voor de koelkast. 



Reacties

  1. Je wordt wel inventief zo;) x sonja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan je verklappen, als we weer thuis zijn, over heel veel maanden, dan heb ik een set aan skills erbij geleerd.... die leer je nergens, tenminste niet in de combinatie.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

De boot

Route deel 1: Rotterdam - Grenada

Fluitend op vakantie? Even een update.....