BROOD UIT DE PAN

Thuis maak ik wel eens brood in de broodbakmachine. Succes verzekerd. 
De machine mengt, rijst en bakt. En het eindresultaat is altijd een heerlijk vers en knapperig brood.
Op de boot daarentegen ontbreekt deze machine. Nu zou je denken: logisch! Maar er zijn vertrekkersboten die deze machine aan boord hebben. Wij niet.

Dus ben ik aan het experimenteren met het maken van brood, temeer daar het niet overal verkrijgbaar is. 
En tijdens het experiment moet ik ook leren omgaan met een aantal andere factoren, zoals het fornuis.  

Het eerste experiment is brood uit de pan. Het lijkt een veelbelovend resultaat, totdat ik de bodem zie. Die is overduidelijk te hard gegaan. Ik zou 'm willen kwalificeren als 'uitermate knapperig'! Een volgende keer moet ik daar meer alert op zijn. Het tweepits gasfornuis heeft een grote en een kleine gaspit en vanwege de omvang van de pan stond hij op de grote pit, maar wel op de allerlaagste stand. Te heet, zo blijkt. De volgende keer het andere pitje gebruiken.
We snijden de zwarte bodem van het broodje en genieten alsnog van het brood, want smaken doet het, ondanks de aangebrande bodem.


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

De boot

Route deel 1: Rotterdam - Grenada

Fluitend op vakantie? Even een update.....