LAATSTE VOORBEREIDINGEN

 MAANDAG 19 AUGUSTUS

We worden wakker op anker. Wat een heerlijk plekje. We hebben werkelijk geslapen als een blok. En dat is fijn gelet op alle laatste voorbereidingen die we nog moeten treffen. 

We halen de laatste boodschappen in huis. Ton brengt me met de dinghy naar een van de steigers en met shoppers en een rugzak ga ik op pad voor de laatste boodschappen. Helemaal bepakt en beladen moet ik vervolgens de 2 kilometer teruglopen naar de steiger om weer opgepikt te worden. Een zogenaamde 'farmerswalk' van formaat, zeg maar (voor de sportievelingen onder ons). Ton is in de tussentijd gaan buurten bij de Simon Hendrick en komt me samen met Philou ophalen bij de steiger. Ze gaat gezellig met ons mee naar de boot: boodschappen uitpakken, grabbag vullen en klussen aan onze slaapplek bakboord achter. Deze had ik in de ochtend al verder leeggehaald, maar het slingerzeil en de bewaarnetjes (voor bril, telefoon enzovoorts) moeten we nog aanbrengen. Ondanks dat ze pas 5 is helpt Philou fantastisch. Leuk ook om haar te betrekken bij al dat geklus. 

Een paar uurtjes later wordt ze opgehaald door haar moeder en ga ik het eten voor de oversteek voorbereiden. Een pastasalade. Niet met de spullen die ik gewend ben, maar met alternatieven. (onthoudt even deze pastasalade). We lopen de noodvoorzieningen nogmaals door, pakken de laatste spullen in de grabbag en maken afspraken over 'wie pakt wat' in geval van nood.  

Goed voorbereid beginnen we aan onze nachtrust. Echter de windrichting is gedraaid en onze oorspronkelijk rustige plek in de luwte verandert in een wiebelbak. 




 



Reacties

Populaire posts van deze blog

De boot

Route deel 1: Rotterdam - Grenada

Fluitend op vakantie? Even een update.....