CAMERET SUR MER........ KLUS EN WASDAG!

 VRIJDAG 16 AUGUSTUS

Voordat we de oversteek maken naar Coruna, de Golf van Biskaje over, moeten we een aantal zaken op orde hebben. Onze slaapplek bakboord achter moet operationeel zijn en dat betekent opruimen en het slingerzeil aanbrengen. Een aantal veiligheidsmaatregelen moeten op orde zijn (grab-bag gereed, noodpomp operationeel, doornemen van de veiligheidsproducten, checklist in geval van nood moet klaarliggen). De foerage moet geregeld zijn (voldoende aan boord en eten grotendeels voorbereid) en ik wil de overvolle wasmand graag weer eens leeg hebben.

De dag van gisteren en het slechte slapen hebben echter hun tol geĆ«ist en ik crash in de ochtend op bed. Mijn lijf wil even niet meer. Het heeft slaap nodig en daar moet ik (helaas) aan toegeven. Dat is niet mijn 'forte' maar is wel hard nodig. Ton regelt ondertussen enkele administratieve zaken die ook moeten gebeuren en ik stort me in de middag op de was. Ondanks het feit dat we een wasmachine aan boord hebben ga ik toch naar de plaatselijke wasmachine/droger, 2 kilometer verderop. Ingegeven door de hoeveelheid was en het feit dat we geen droger hebben en het de hele dag regent is dat de beste optie. Want waar laat ik anders al die was!? De was lacht me toe vanuit de bolderkar. Het kost me meerdere uren, waarbij ik tussendoor de omgeving verken, maar het resultaat is navenant. 

Inmiddels heeft Ton de noodpomp gereed en de boegschroef weer 'gerepareerd'. Gevalletje: of je steekt de stekker erin...... Voordat we daar achter waren dat de hoofdschakelaar uit stond, was het bed al overhoop gehaald. Iets om op de checklist erbij te zetten voor vertrek, naast het dichtmaken van alle luiken en het omzetten van alle afvoeren: check of de hoofdschakelaar aan staat: CHECK.

In het kader van: when in Rome...... had ik gisteren een uiensoep gemaakt die de hele dag in de ecostoof heeft gegaard. Al zeg ik het zelf: verrukkelijk!


























Reacties

  1. Topkok in de dop, ik wist het :-) Hoop dat jullie een goede vaart hebben naar Coruna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk om jullie zo te volgen!! Wat een avontuur dat jullie aangaan.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

De boot

Route deel 1: Rotterdam - Grenada

Fluitend op vakantie? Even een update.....